Mediator Anca Pop: Medierea in materie penala

Poza Anca Pop mediere penala Tg MuresIn cursul zilei de vineri, 21.03.2014, a avut loc la Targu Mures un stagiu profesional dedicat mediatorilor autorizati, avand ca si principala tema Notiuni elementare privind medierea in materie penala. Pregatirea profesionala continua este una extrem de importanta in ceea ce priveste schimbul de experienta si acumularea de cunostinte noi in domeniu, raspunsuri la problemele ivite din practica. La acest stagiu privind medierea in materie penala au participat si cativa profesionisti din judetul Satu Mare printre care si mediator Anca Cristina Pop. Stagiul profesional a fost destinat tuturor mediatorilor, impreuna cu gazdele din Mures fiind prezenti mediatori interesati de subiect din toate partile tarii.

Invitat special al mediatorilor la acest stagiu profesional a fost unul dintre cei mai cunoscuti magistrati, Cristi Danilet, judecator, membru al CSM. Acesta a tinut o prelegere despre situatiile in care medierea poate interveni in cazurile penale, importanta pe care o are solutionarea prin mediere in astfel de cazuri.

Au fost evidentiate diferentele dintre medierea in civil si medierea in penal, care este o posibilitate introdusa odata cu modificarile Codului Penal si ale Codului de Procedura Penala, modificari de data recenta.

In materie penala, nu exista obligatia pentru parti de a participa la o sedinta de informare privind avantajele medierii cu privire la conflict. Indeplinirea procedurii de informare cu privire la avantajele medierii in materie penala pentru conflictul concret ivit intre parti ramane la alegerea partilor implicate. Aspectele legate de medierea in cadrul procesului penal sunt aduse la cunostinta partilor prin doua proceduri distincte: organul judiciar este tinut sa faca o prezentare generala a avantajelor folosirii medierii, precum si dreptul de a apela la un mediator, in cazurile permise de lege, prevazut in mod expres de noul Cod de procedura penala pentru suspect, persoana vatamata, inculpat, partea civila sau partea responsabila civilmente, asa cum a precizat si judecatorul Danilet.
Prezentarea a fost una interactiva, mediatorii avand posibilitatea de a adresa intrebari sau de a isi exprima nelamuriri, la care au primit raspunsuri avizate.

Acest stagiul profesional in materie penala a fost coordonat de catre Ion Dedu – mediator, formator si membru al Consiliului de Mediere.

Mediator Anca Pop: Solutii pentru problemele dumneavoastra

Redau in cele ce urmeaza interviul publicat de catre www.portalsm.ro inmediator-Anca-Pop data de 03.09.2013:

Ati simtit vreodata ca problemele voastre va coplesesc? Ati simtit vreodata ca nu exista o solutie, o cale de mijloc pentru rezolvarea acestora?

Medierea este solutia rapida la indemana oricui, prin care esti ascultat, ti se explica pe întelesul tau, esti sfatuit, esti ajutat!

Ce este medierea?

Medierea reprezinta o modalitate facultativa de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate, asa cum prevede Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.

Care sunt beneficiile medierii?

Printre beneficiile medierii putem enumera costuri in bani mai mici decat la instanta de judecata, confidentialitatea, rezultate durabile, eficacitate sporita, controlul partilor, flexibilitatea procedurii, participarea directa a partilor. Medierea ofera avocatilor un control asupra intelegerii, a incheierii conflictului, control de care nu dispun in instanta de judecata. Un alt avantaj colateral este reprezentat prin degrevarea instantelor de judecata de numarul mare de cazuri.

Care sunt principiile medierii?

Printre principiile care ghideaza actul medierii putem enumera principiul autonomiei partilor, principiul neutralitatii, principiul impartialitatii precum si principiul confidentialitatii.

Care sunt domeniile de aplicare ale medierii?

Partile, persoane fizice sau persoane juridice, pot recurge la mediere in mod voluntar, inclusiv dupa declansarea unui proces in fata instantelor competente, convenind sa solutioneze pe aceasta cale orice conflicte in materie civila, comerciala, de familie, in domeniul muncii, in materie penala, precum si in alte materii, in conditiile prevazute de Legea nr. 192/2006.

Va astept ca impreuna sa gasim o rezolvare la problemele voastre, o solutie la conflictele care par fara cale de iesire!

Pentru programari: tel. 0745-93.90.93 sau la adresa din Satu Mare, strada Mileniului, nr. 10, corp A, ap. 11, judetul Satu Mare. 

Cu profesionalism,

Mediator Pop Anca Cristina.

 

Birou Mediator Pop Anca Cristina – Servicii oferite

attachment (1)Domenii de aplicare a serviciilor de mediere – Birou Mediator Pop Anca Cristina:

CONFLICTE IN MATERIE CIVILA

– dreptul de proprietate, succesiuni/mosteniri, partaje, evacuari, revendicari, pretentii, locatiuni, obligatii contractuale neexecutate, orice alte drepturi/obligatii civile supuse negocierii

CONFLICTE IN DOMENIUL MUNCII

– rezilierea in mod abuziv a contractului de munca, diferite compartimente ale societatii, subordonarea ierarhica, angajati sau intre angajati si angajator, concedieri pe motive disciplinare, resursele organizatiei, neplata unor drepturi banesti, discriminarea angajatilor, orice alte drepturi/obligatii supuse negocierii

CONFLICTE FAMILIALE

– divortul, partaj bunuri, neintelegerile dintre soti, exercitiul drepturilor parintesti, stabilirea domiciliului copiilor, contributia parintilor la intretinerea copiilor, orice alte neintelegeri ce apar intre soti si care pot fi solutionate prin mediere

CONFLICTE COMERCIALE

– interpretarea si aplicarea clauzelor contractuale, modalitatile si termenele de plata a obligatiilor financiare, calitatea serviciilor si produselor, rezilierea sau rezolutiunea contractelor, pretentiile comerciale izvorate din neexecutarea sau executarea cu intarziere a contractelor

CONFLICTE PRIVIND PROTECTIA CONSUMATORULUI

–  existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unor produse sau servicii defectuoase, nerespectarea clauzelor contractuale ori a garantiilor acordate, inlocuirea sau repararea produsului, lipsa informarii corecte si precise asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, refuzul de a fi despagubiti

ORICE ALTE CONFLICTE SUPUSE MEDIERII